Escoles

Inici · Escoles

El nostre entorn inigualable, la nostra casa i el nostre equip us obre les portes per realitzar un viatge fantàstic per poder conèixer, experimentar, aprendre i, sobretot, gaudir al màxim de l'aventura. 

Podeu passar amb nosaltres un dia o venir de colònies, tant sols calen les vostres ganes de descobrir i aprendre!!!


Can Puig us ofereix diversos tallers adreçats principalment a nens i nenes d'edats corresponents a Educació Infantil i Primària.


Però no ens oblidem dels més grans! Pels alumnes de secundària hi ha la possibilitat de realitzar treballs de síntesi!

 

A través dels diversos centres d'interès treballem les competències socials i ciutadanes: reflexionem vers el medi ambient, els valors de la diversitat, educació emocional, autonomia, bona actitud davant del diàleg i la resolució de conflictes...


Amb les diverses activitats, jocs i tallers també treballem les competències bàsiques. Exercim habilitats de comunicació oral, lectura, seleccionar, organitzar i interpretar la informació, treball de fets històrics i reconeixement de personatges (Descobriment d'Amèrica, etapes de la Prehistòria...), etc. 


Creiem interessant fer una menció especial a la nostra manera de treballar ja que som fidels a la filosofia de treball de l’educadora italiana María Montessori (31 d’agost del 1870 – 6 de maig de 1952), va ser una educadora, científica, metgessa, psiquiatra, filòsofa, psicòloga, devota catòlica, feminista i humanista italiana.


La seva ideologia, és tant un mètode com una filosofia de l’educació. Totes les seves idees es basen en el respecte vers els nens i en la seva impressionant capacitat per aprendre.


La ment absorbent dels infants: la ment dels infants té una capacitat meravellosa i única. Tot ho aprenen inconscientment, passant, mica en mica cap al conscient. Se’ls sol comparar amb una esponja, però amb la diferència que la capacitat d’absorció de la esponja és limitada, i la ment de l’infant és infinita. El coneixement entra en la seva ment pel simple fet de viure.


L’ambient preparat: és un ambient que s’ha organitzat cuidadosament per l’infant, dissenyat per fomentar el seu aprenentatge i creixement. En aquest ambient es desenvolupen els aspectes socials, emocionals i intel·lectuals i responen a les necessitats d’ordre i seguretat. Les característiques d’aquest espai, permeten a l’infant desenvolupar-se amb la vigilància dels adults com a guia.

El joc no és un simple passatemps és una font de molt informació. Està dissenyat per captar la curiositat de l’infant i guiar-lo pel desig d’aprendre.

 

El rol de l'adult: l'adult guia a l'infant i li dóna a conèixer l'ambient en que l'envolta de forma respectuosa. És un observador conscient i està en continu aprenentatge i desenvolupament personal.


El nen, amb els seu enorme potencial físic i intel·lectual, és un miracle. Això es deu a que l'educació, des de l'inici de la vida, podria canviar, certament, el present i futur de la societat. Cal tenir clar, això sí, que el desenvolupament del potencial humà no està determinat per nosaltres. Només podem servir al desenvolupament del nen, ja que aquest es realitza en un espai on hi ha lleis que regeixen el funcionament de cada ésser humà i cada desenvolupament ha d'estar en harmonia amb tot el món que ens envolta i tot l'univers.”

María Montessori


La base de la ideologia de Maria Montessori és que a l’infant se li ha de transmetre el sentiment de ser capaç d’actuar sense dependre constantment de l’adult (o una altra persona), aconseguint amb el temps, que siguin curiosos i creatius, i que aprenguin a pensar per ells mateixos.